Öt nap Dubaiban

Április közepén Miss Lorennel tettünk egy 5 napos villámlátogatást az arab sivatagban fekvő nyüzsgő metropoliszba, Dubaiba. Az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városa a Perzsa-öböl déli partján, az Arab-félszigeten fekszik. Mivel az éves átlaghőmérséklet már áprilisban is 26 °C körül alakul, ezért turistáskodás és nyaralás céljából nem tanácsos a nyári hónapokban odalátogatni, hiszen a hőség olyankor már szinte elviselhetetlen. Ottlétünk alatt rendkívül szerencsések voltunk az időjárás tekintetében, ugyanis végig körülbelül 30 °C volt némi széllel, így még a szabadban is egész kényelmesen tudtunk mozgolódni. A kiutazás egyszerű és költség hatékony, köszönhetően a nem rég óta Budapest és Dubai között közvetlenül közlekedő, alacsonyabb árfekvésű fapados járatoknak. A repülőút odafelé körülbelül 5 órás, és bár a napfényre már nagyon áhítozó lábainkat úgy igazán kinyújtani nem tudtuk a gépen, az utazás különösebb kényelmetlenségekkel nem járt. Ottani idő szerint este 8 óra magasságában landoltunk. Kilépve a repülőtér épületéből azonnal megéreztük a kissé párás, meleg levegőben a város leírhatatlan, keletiesen édeskés illatát, melyhez orruk sajnos néhány órán belül teljesen hozzászokott. Szállásunk a Jumeirah Beach-en, a Marina közvetlen szomszédságában volt. Ez a repülőtérről nagyjából egy 20 perces taxi utat jelentett. A taxival való közlekedés amúgy nagyon biztonságos és kulturált, és az alacsony üzemanyag árak miatt megfizethető is. A viteldíjak fixáras alapon működnek, és a sofőrök viselkedése visszafogott és tisztelettudó, így a turistáknak sem kell tartaniuk attól, hogy kellemetlenség érné őket.

Photo 2015.04.18. 9 05 19

Mivel a rendelkezésünkre álló 5 nap oly kevésnek tűnt, ezért rögtön érkezésünk – és egy gyors zuhany – után bemetróztunk a város központjába. A metróval való közlekedés is rendkívül kényelmes és gyors. A szerelvény szuper modern, és külön kocsi van a nők és gyermekek részére, ahova a férfiak a lábukat sem tehetik be, ugyanis az ilyen szabályszegést pénzbüntetéssel sújtják. A női részleg még komfortosabb, mint a vegyes kocsi, ugyanis szélesebbek az ülések, és itt mindig több a szabad hely is. Első utunk a méltán híres Dubai Mall-ba vezetett, mely a világ egyik legnagyobb bevásárlóközpontja, és a város szívében, a Burdzs Kalifa közvetlen szomszédságában található. A létesítmény maga hatalmas, szinte bejárhatatlan, és luxus üzletek tömkelege található benne. Csak róttuk a folyósokat, és csodálkozva néztük a sok burkát, csadort, és egyéb kendőket viselő elfátyolozott, titokzatos nőt, és fehér lepelbe öltözött férfit. Mindeközben orrunk próbálta feldolgozni a terjengő illatok kavalkádját, melytől szinte megrészegültünk. Vacsoránkat egy kellemes étteremben, a bevásárlóközpont kültéri részén, a grandiózus zenélő szökőkút mellett költöttük el. Ez a szökőkút híres turista látványosság, ugyanis az esti órákban félóránként hatalmas fény-, és zenejáték kíséretében lévő showt indítanak benne, melyet nekünk is volt szerencsénk megtekinteni.

dubai fountain

Az első Dubaiban töltött napunk reggelén nem sok időnk volt lustálkodni, hiszen asztalfoglalásunk volt a Gaucho nevű csodálatos étterembe egy kellemes brunch erejéig. Az étterem Dubai nemzetközi pénzügyi központjában (DIFC) található, és kínálatában az Argentin konyha remekeivel ismerkedhet meg a vendég. Persze választhattunk volna a helyi ételkülönlegességeket kínáló étkezdék egyikéből is, de mi egy kiadós steak-re vágytunk (és nem kellett csalódnunk).  Az ételsor ínycsiklandozó volt, a kiszolgálás pedig első osztályú, arról nem is beszélve, hogy életünk egyik legtökéletesebb bloody mary-jét (pontosabban vagy fél tucatot belőle…) kóstolhattuk itt meg. „Röpke” 4-5 órát időztünk el ezen a kellemes helyen.

Photo 2015.04.17. 11 09 30

Este aztán belevetettük magunkat az éjszakai életbe, és a Zero Gravity nevű szabadtéri beach club-ban kötöttünk ki. Míg napközben az emberek (beleértve a külföldieket is) törekszenek a visszafogott, kevés szabad bőrt megvillantó ruházat viselésére, az éjszaka leple alatt szabaddá válik a vásár, és elfogadott a kirívóbb darabok hordása is. A legtöbb nívósabb szórakozóhelyre be sem engedik az ember lányát, amennyiben nem magassarkúban jelenik meg. A klubbokról nem árt tudni, hogy többnyire hajnali 3 magasságában zárnak, és az italárak az egekben vannak. Dubaiban amúgy sem könnyű alkoholhoz jutni, ezért ahol árusítanak, ott meg is kérik az árát.

A következő napunkat a szállásunktól pár percnyi sétára lévő tengerparton, a Jumeirah Beach-en kezdtük. A szabad strand homokos, viszonylag tiszta, és nem túlzsúfolt, ezért ha csak nem vágyunk nagyobb kényelemre, akkor nem szükséges fizetős partszakaszra mennünk. A tenger vize már áprilisban is meglepően meleg, és a folyamatosan tűző napsütésben kevés felüdülést nyújt.

Photo 2015.04.19. 8 20 20

A napfürdőzéssel és úszkálással töltött nap után este ismét kicsinosítottuk magunkat, és meglátogattuk a Barasti Bar-t, ami egy nagyon kellemes, külföldiektől (főleg britektől) nyüzsgő, szabadtéri szórakozó egység. Nyugágyak nagy, fehér párnákkal, az egyik oldalon a tenger, a másik oldalon az őrületes felhőkarcolók fényei. A hatalmas kivetítőn focimeccs, az egyik kezünkben egy üveg kukoricasör, a másikban pedig a vízipipa szipkája. A hely hangulata magával ragadó.

Barasti

A harmadik napon úgy döntöttünk, hogy kultúrálódunk egy cseppet, és elmetróztunk Dubai régi városrészébe, a Bur Dubai negyedbe. Ezen a környéken nincsenek felhőkarcolók, helyettük viszont szűk, zsúfolt utcák, és nyüzsgő piacok fogadják az idelátogatókat. Itt található a Dubai Múzeum is, mely a város múltját mutatja be. Maga a kiállítás minket nem győzött meg, nagyjából 15 perces program volt. A belépődíj szerencsére jelképes összeg, tehát ennyit lehet áldozni rá. Innen átsétáltunk a souk-ra, vagyis a helyi piacra. Hangos, és rendkívül mozgalmas színfoltja ez a városnak, tele turistákkal. A bazársor egyik végén lehetőség van kis csónakokkal áthajókázni a másik partra. Ez szintén kedvelt turista program.

Photo 2015. 04. 19. 13 39 43

Egy kis délutáni ejtőzést és némi cicomázkodást követően a napot aztán a The Act nevű szórakozóhelyen zártuk, mely a Shangri-La Hotel 42. emeletén található, és egészen egyszerűen lélegzetelállító. Az enteriőrje egy régi, klasszikus színházat idéz, és zenés, táncos, valamint akrobatikus fellépések tarkítják a bulit. Az egész hely hangulatát átjárja a burlesque stílus.

The-ACT-interior-1

A negyedik napunkra lefoglaltunk egy sivatagi szafarit. Délután terepjáróval felvettek minket, és egy nagyjából 1 órás autóút után értük el a végtelen homoktengert. Amint elhagytuk a beton utakat, a sofőrünk őrült száguldozásba kezdett a dűnék között, amit mi nagyon élveztünk. Úgy egy fél órát kocsikáztunk így, aztán lassan elértük a tábort, ahol további programok vártak minket. Megnéztük a naplementét (ami csodálatos onnan nézve), aztán lehetett tevegelni, hennát csináltatni, tradicionális ruhákat próbálni, és azokban fotózkodni, kipróbálni a sandboardot, vagy éppen shisát szívni. Később aztán volt egy vacsora helyi specialitásokkal, és közben szórakoztató műsorral (hastánc, tűznyelés, stb.), majd hazavittek minket. Bár ez egy nagyon tipikus turista program, mégis kár lenne kihagyni azoknak, akik Dubaiba látogatnak.

desert

Annak ellenére, hogy kimerülten értünk vissza a sivatagi szafariról, szépen összekészültünk, és ismét a nyakunkba vettük a várost, hiszen ez volt az utolsó esténk Dubaiban, és nem tölthettük lustálkodással. Inkább meglátogattuk a Marriott Hotel 52. emeletén lévő „The Observatory” nevű elegáns és nyüzsgő bárt. A kilátás innen leírhatatlan. Még a híres pálma sziget is jól látszik, és az éjszakai fényekben egészen elképesztő sziluettet rajzol ki.

observatory

Mivel még mindig szomjaztunk a Dubai éjszakára, ezért innen továbbálltunk a „The Basement” nevű éjszakai klubba. Ez a hely inkább underground, bár mint mindenhol, itt is van dresscode, viszont az idelátogató társaság meglehetősen sokszínű, és az alternatív stílus a domináns. A zenei vonalát tekintve többnyire a minimál és az elektronikus irányzat dominál.

Az utolsó napunkon még volt lehetőségünk egy kis strandolásra, aztán délután szomorúan bepakoltuk bőröndjeinket, és elhagytuk ezt az egészen elképesztő várost. Szinte hihetetlen, hogy Dubai az elmúlt pár évtizedben mekkora fejlődésen ment keresztül, és ez a fejlődés jelenleg is folyamatosan tart. Olyan iramban épül és változik, mellyel kevés metropolisz tudja tartani a lépést. Mindemellett az egész város annyira tiszta, biztonságos, és internacionális, hogy minden odalátogató egy kicsit a magáénak érezheti.

Csókol,

M.L.

Burj_al_Arab

Neked mi a véleményed? Szólj hozzá!