Chiás mentás eper lekvár

Egy szuper egészséges gyors és variálható nyers vegán “lekváros” reggelit hoztam, ne ijedjetek meg!

Processed with VSCO with c1 preset

Először is engedjétek meg, hogy bemutassam a mostanában nagyon divatos chia magot, vagyis becsületes nevén azték zsályát. Bár egyre többen ismerik és használják, mégis úgy gondolom nem árt, ha elmesélem milyen csodálatos növényről is van szó. A chia mag a menták családjába tartozik, Közép- és Dél-Amerikában honos növény. Az aztékok már évezredekkel ezelőtt felfedezték, hogy milyen jótékony hatással bír a szervezetre. Sokáig feledésben volt, de a ’90-es években újra előtérbe került és azóta reneszánszát éli, egyre több kutatás és finomabbnál finomabb recept főszereplője.

A chia mag kitűnő forrása az olyan esszenciális zsírsavaknak (Omega-3, Omega-6), melyet a szervezetünk önmagától nem képes előállítani, ám fontos szerepük van egészségünk megőrzésében. Emellett tele van ásványi anyagokkal (kálcium, magnézium, vas, folsav, foszfor, kálium), magas az élelmi rosttartalma, proteinben és antioxidánsokban is gazdag.

Ráadásul nem sokan tudják, de egy adag a napi ajánlott protein bevitelünk 10%-t is fedezheti, és növény lévén koleszterint sem tartalmaz. Azért nem rossz ez az érték egy ilyen kicsi magtól!
Egy napi adag chia mag (28g) 9g zsírt, 11g élelmi rostot és 4g proteint tartalmaz; 18%-ban fedezi napi kálcium-, 27%-ban a foszfor-, és 30%-ban a magnézium szükségletünket. Mindennek tetejében pedig gluténmentes. (USDA)
Ha többet szeretnétek tudni a chia magról akkor ezen az oldalon mindent megtaláltok, és ami a legjobb rögtön meg is rendelhetitek a magokat. Érdemes ezt a szuper növényt fogyasztani, tapasztalatból mondom, hogy jót tesz! Számtalan felhasználási módja van, ezek közül pedig egy, mivel nálunk most tombol a gyümölcs szezon, egy nyers vegán eper lekváros reggelit mutatok Nektek.
IMG_1164
Bármilyen lédús gyümölcsből elkészíthető, de mivel épp az eper érik a teraszon, ezért az epres válatozatot választottam. Napindítónak kiváló, de desszert gyanánt se rossz.
Processed with VSCO with c1 preset
Nézzük tehát mire is lesz szükség:
– chia mag
– eper
– pár menta level
– görög joghurt
– bogyós gyümölcs
Processed with VSCO with c1 preset
Roppant egyszerű, a megmosott epret a mentával (nagyon jól harmonizálnak egymással) leturmixoljuk majd hozzá keverjük a chia magot. Itt egyedül az arányokra kell figyelni, egy csésze eperhez kb 1 evőkanál chia magra van szükség és attól függően, hogy mennyire lédús a gyümölcs ez az arány változhat, esetleg egy-két evőkanál vizet is tehettek hozzá ha túl sűrű lenne. A jól összekevert pépet csak egy tiszta üvegbe kell tenni és a hűtőben hagyni legalább egy órát állni. Kész is a “lekvár”, ami kb. 4-5 napig eláll. Aki édesebben szereti az adhat hozzá egy kis folyékony stevia-t, de általában nincs szükség rá.
A lekvárt ehetjük croissant-nal, sima pirítóssal, keverhetjük zabkásához, turmixokat dúsíthatunk vele, vagy ahogy egyik reggel tettük, görög joghurtba keverve egy marék áfonyával megspékelve is kiváló. Kísérletezzetek bátran vele!
Processed with VSCO with c1 preset
Csókol,
M.L.
Advertisements

Neked mi a véleményed? Szólj hozzá!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s