Várandósan is jó bőrben – Lehetséges?

Mint az újságban már említettem, hogy jelenleg főállású anyuka vagyok. Mivel viszonylag friss az élményem a terhességemről, illetve Alexander érkezése óta folyamatosan szembesülök újabb és újabb megoldandó feladatokkal, ezért arra gondoltam, hogy hónapról hónapra megosztok veletek olyan babás-mamás tippeket is, melyek nektek is hasznotokra válhatnak, ha hasonló élethelyzetbe kerültök, mint én, vagy már abban vagytok.

Elsőként a pocakkrémekről írok, mert talán attól tart mindenki a legjobban, hogy azzal a bizonyos „görögdinnyével” hogyan birkózik meg a kismama és annak bőre. Azt le kell szögeznem, hogy csodákra semmilyen kozmetikum nem képes, hiszen leginkább genetika, hogy milyen nagy/széles/gömbölyű/csúcsos lesz a has, ki mennyit hízik és hova, illetve a bőre ezt hogyan bírja. Mégis, úgy gondolom, hogy ha a lehetőségét megadjuk annak, hogy krémekkel, olajokkal, vajakkal időben elkezdjük a testápolást, akkor biztosan segítünk rugalmasságának és feszességének megtartásában.

3_2

Én a terhességem alatt 16 kilót híztam és annak ellenére, hogy combrészen a cellulitiszre és striákra én is hajlamos vagyok (ki nem…) a hasamon mégsem repedt meg a bőröm (!), úgyhogy, egyáltalán nem biztos vagy törvényszerű, hogy csíkos pocitok lesz és „vége mindennek”, feltéve, ha időben elkezditek a megfelelő termékeket használni.

Szerintem legkésőbb félidőtől, tehát a 20. héttől érdemes elkezdeni a krémek használatát. Akkor már nem csak, hogy láthatóan gömbölyödik a hasunk, de a bőrünkön is érezhető a változás, elkezdhet viszketni is, ahogy tágul, húzódik, főleg, ha napfény is éri – itt a nyaralás alatti mértékkel való napozásra gondolok, nem a szoláriumra.

A terhességem alatt több krémet is használtam, általában este az olajosabb, reggel pedig a könnyebben felszívódó verziót. Bár bevallom eleinte reggel lusta voltam és nem mindig kentem, de a vége felé már minden nap sikerült, főleg mert már viszketett is és a krém enyhítette a kellemetlen érzést. A termékek (hada) közül olyat választottam, ami lehetőleg nincs tele mindenféle (de legalábbis nem sok) vegyszerrel, illetve finom vagy semleges az illata, és azért megfizethető is.

Az én választásom a következő termékekre esett:

Babydream – Terhességi csíkok elleni olaj (250 ml) 899 Ft

Ez a Rossmann saját márkás olaja, ár érték arányban szerintem nagyon jó. Finom, diszkrét illata van, és az összetevői is igazán szépek, én talán ezt használtam a legszívesebben.

Így használd: Este, fürdés után nedves bőrre érdemes kenni, bár szárazabbra is lehet, beszívódik úgy is és akár többször is megismételhető a kenegetés, ha húzódik vagy viszket a bőr.

Konzol – Organikus shea vaj (100 ml) 1.999 Ft

Ezt a terméket online bioboltból lehet rendelni, tényleg minden mentes, úgyhogy aki ezekre ad, annak mindenképpen javaslom, hogy próbálja ki. Az illata is elég semleges.

Így használd: Mivel állagra elég kemény (mint az ilyen vajak általában), egy mogyorónyit ki kell kaparni a tégelyből, kézben szétdörzsölni, és utána lehet hason elkenni. Nem szívódik be túl gyorsan, így inkább este ajánlott használni ezt is.

Babé – Terhességi csíkok elleni krém (200 ml) 6.449 Ft

Ez egy jóval drágább termék, de nagyon könnyed állaggal és finom illattal rendelkezik. Gyógyszertárban, de online is beszerezhető, a teljes tubus kb. 20 hétig kitart, úgyhogy ha így számoljuk, akkor annyira nem vészes az ára.

Így használd: A használatát nappalra javaslom, vizes állaga miatt könnyen felszívódik, kevés is elég belőle, mert nagyon jól terül (eleinte mindig túl sokat nyomtam ki a tubusból), krémezés után pedig már lehet is öltözködni és indulni.

La Roche Posay – Anthelios XL SPF 50 (200 ml) 5.014 Ft

A bőrgyógyászom ajánlotta, hogy ezt használjam, ha nyáron több órát kinn tartózkodom a napon, de főleg nyaraláskor/strandon van nagy jelentősége, hogy jól bekenjük magunkat.

Így használd: Hogy véletlenül se égjünk le, először is ne tegyük ki erős napfénynek a pocakot, nehogy felhevüljön (a baba a magzatvízben), kerüljük 11 és 15 óra között a közvetlen napfényt, mártózzunk sokszor a vízben, után pedig használjuk újra és újra a napvédőt. Nekem nagyon szép maradt a bőröm, nem égett meg egyszer sem, pedig napoztattam még a 34. héten is.

 

Remélem, hogy az összefoglalóm némi segítséget nyújtott abban, hogy mit használjatok kismamaként, illetve azoknak is, akiket még csak foglalkoztat ez a téma, de tartanak a fránya csíkoktól.

 

Neked mi a véleményed? Szólj hozzá!

